From the BlogNyhedsbrev

Pressemeddelelsen – fordi den mest troværdige omtale er tredjepartsomtale

pressemeddelse, journalist

Husk at sende din pressemeddelelse til både off- og online medier.

Tredjepartsomtale – som det også kaldes når en journalist, en ekspert, eller en anden tredjepart skriver om din virksomhed – anslås at være gennemsnitligt 250 % så værdifuld omtale som traditionel annoncering. Årsagen er den simple, at en anden part (journalisten) har fundet din historie eller dit produkt interessant for målgruppen. Det opfattes af læseren som en blåstempling af indholdet. Kundens parader sænkes, og du har stor mulighed for at trænge igennem med dit budskab.

Typisk koster produktionen af en pressemeddelelse mellem 3.000 og 5.000 kr.+ cirka 1.500-3.000 til den efterfølgende distribution. Historien kan “genbruges” som både internt nyhedsbrev, nyhedsbrev til kunderne, som nyhed på web, kombineret med links til historien på Facebook og Linkedin. Du får med andre ord meget omtale for pengene, hvis du tænker strategisk og planlægger forløbet, så du spreder budskabet på så mange platforme/medier som overhovedet muligt (inklusive de interne medier, hvor du skaber velinformerede ambassadører!). Husk også at placere links til din pressemeddelelse i de sociale medier (web, Facebook, Linkedin, osv.) du i forvejen kommunikerer i.

Selvom en pressemeddelelse er omkostningseffektiv markedsføring er der alligevel er der forbløffende mange virksomheder, der forpasser de løbende muligheder for at bringe deres historier.

Fordi, hvad er en god historie egentlig, set med mediernes øjne?

Ring, eller mail mig et par ord om din historie og få en gratis og uforpligtende vurdering.

Du kan også læse mine tips til, hvordan du selv udformer en pressemeddelelse: 16 trin til effektfulde pressemeddelelser 


 


Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers: