Tanker på BloggenNyhedsbrev

Hvorfor er pressemeddelelsen den mest troværdige form for omtale?

pressemeddelse, journalist

Husk at sende din pressemeddelelse til både off- og online medier og at “genbruge” den på SoMe.

Tredjepartsomtale – som det også kaldes når en journalist, en ekspert, eller en anden tredjepart skriver om din virksomhed – anslås at være gennemsnitligt 250 % så værdifuld omtale som traditionel annoncering. Årsagen er den, at en anden part (journalisten) har fundet din historie eller dit produkt interessant for målgruppen. Det opfattes af læseren som en blåstempling af indholdet. Kundens parader sænkes og du har større mulighed for at trænge igennem med dit budskab.

Typisk koster produktionen af en pressemeddelelse mellem 3.000 og 5.000 kr. Plus mellem 1.500-3.000 for den efterfølgende distribution og telefoniske opfølgning. Historien kan “genbruges” som både internt nyhedsbrev, nyhedsbrev til kunderne, som nyhed på web, kombineret med links til historien på Facebook og Linkedin. Du får med andre ord meget kommunikation for pengene, hvis du tænker strategisk og planlægger forløbet, så du spreder budskabet på så mange platforme/medier som overhovedet muligt (inklusive de interne medier, hvor du skaber velinformerede ambassadører for din virksomhed!).

Lad mig spotte dine gode historier

Selvom en pressemeddelelse er omkostningseffektiv markedsføring er der alligevel er der forbløffende mange virksomheder, der forpasser de løbende muligheder for at bringe deres historier.

Fordi, hvad er en god historie egentlig, set med mediernes øjne?

Ring, eller mail mig et par ord om din historie og få en gratis og uforpligtende vurdering.

Du kan også læse mine tips til, hvordan du selv udformer en pressemeddelelse: 16 trin til effektfulde pressemeddelelser 

PS. Har du for travlt til at skrive pressemeddelelsen selv, slår du på tråden og spørger mig om hjælp: 20 99 65 98. 


  • Sydbank
  • Gråkjær
  • Bosch
  • Region Nordjylland
  • Royal Greenland