Tanker på BloggenNyhedsbrev

Hvorfor er pressemeddelelsen blandt de mest troværdige former for markedsføring?

Tredjepartsomtale – som det også kaldes, når en journalist, en ekspert, eller en anden tredjepart skriver om din virksomhed – anslås at være gennemsnitligt 250 % så værdifuld omtale som traditionel annoncering. Og typisk mere.

Årsagen er, at journalistens interesse for din pressemeddelelse “blåstempler” dit budskab som relevant og troværdigt. Kundens parader sænkes, og du har maksimal mulighed for at trænge igennem med dit budskab. I sidste ende vil det andet lige give flere positivt indstillede forretningsforbindelser og flere kunder, der opdager eller husker, at du eksisterer.

Hvordan får jeg maksimal synlighed ud mine pressemeddelelser?

Indholdet af din pressemeddelelse kan “genbruges” – eventuelt i redigeret form – i en lang række medier.  For eksempel som internt nyhedsbrev, nyhedsbrev til kunderne eller som nyhed på web. Er du smart, kombinerer du med links til historien på Facebook, Twitter og Linkedin.

Du får med andre ord maksimal omtale for pengene, hvis du tænker strategisk og spreder budskabet på så mange platforme som muligt.

Mangler du en huskeliste for, hvordan du skriver den perfekte pressemeddelelse?, så klik!

  • Gråkjær
  • Sydbank
  • Region Nordjylland
  • Bosch
  • Royal Greenland