From the BlogNyhedsbrev

Fordi 25 billeder per sekund siger (langt) mere end tusind ord: Youtube

YoutubeSom et gammelt ordsprog så rigtigt konstaterer, “siger et billede mere end tusind ord”. Og taler vi levende billeder, har du mindst 25 billeder per sekund at gøre godt med – og tendensen er klar: Videodistributionskanalen Youtube  (med dagligt 1,8 milliarder besøgende) bliver for flere og flere den foretrukne søgemaskine, når mennesker vil indhente information om alt fra squash over markedsføring af deres events til, hvordan man beskytter sin afgrøde mod svampeangreb.

Vær tilstede, hvor målgruppen orienterer sig = Youtube

En tilstedeværelse på Youtube, der i dag har 1,8 millarder besøgende dagligt,  er er med andre ord et need-to-have, hvis du vil nå alle dine interessenter og servere dit budskab på en lettilgængelig og “brugervenlig” måde, et sted hvor folk i forvejen orienterer sig.Youtube er i øvrigt den mest anvendte søgemaskine på internettet, for målgruppen under 24. Så, hvis du som virksomhedsejer tænker nogle år frem og gerne vil have tilført nye leads fra en ung, købestærk generation, der har Youtube som foretrukken søgemaskine vil det være en god idé at komme igang med online videomarkedsføring. Nu.

Tip: Skab web-trafik og SEO ved at indlejre online video på dit website

Indlejrer (embed´er) du videofilmen på dit eget website, kan du dele filmen med et link til din egen side (landing page). Derved skaber du i første omgang trafik til dit eget site (fra Youtube og evt. Facebook m.fl.) – i modsætning til, hvis du blot bringer et link, der fører brugerne til selve Youtube. 70 % af de højest rangerende hjemmesider i verden, har da også mindst én video på deres website.

Sådan indlejrer (embed´er) du video på dit eget website

Efter, at du har (evt. først oprettet en Youtube-konto, hvis du ikke har én) og uploaded din video til Youtube, dobbeltklikker du på videobilledet og vælger blandt mulighederne “indlejr video”. Her får du en code snippet – et lille stykke kode – som du copy paster ind i html-koden på præcis det sted, du ønsker videoen placeret på din side.

Derfor bruger Code of Care video i sin kommunikationsstrategi

Code of Care er en privat og medlemsfinansieret organisation, der arbejder for et mere rummeligt arbejdsmarked med plads til mennesker med nedsat arbejdsevne (eller andre udfordringer) er derfor begyndt at dokumentere deres aktiviteter i form af inspirationsevents, seminarer og workshops i videoformat. Dette, så potentielle nye medlemmer hurtigt kan få en fornemmelse af Code of Cares virke og dermed, hvad de (bla.) får ud af deres kontingent ved en indmeldelse.

TO CARE OR NOT event i Früd Smedien Aarhus d. 27. maj 2013

Interesserer du dig for et socialt bæredygtigt arbejdsmarked, så lad dig inspirere af denne 13 minutters videoreportage:

Thomas Dahl Nordlund

Back Stage efter TO CARE OR NOT, TV2 forsanger Steffen Brandt og Thomas Dahl Nordlund

Derfor skal du “prale” med din CSR indsats og bruge den som en del af din PR-strategi

Læs også mit blog-indlæg på Code of Cares hjemmeside – en argumentation  for, at du som virksomhed ikke må være bange for at “prale” med det gode du gør på CSR-området – både når vi taler arbejdsmiljø, socialt ansvar og miljørelateret bæredygtighed. Når du fortæller om det gode du gør for miljøet eller medmennesker er du med til at inspirere andre virksomheder til selv at “hæve overliggeren” – i sidste ende til gavn for mennesker og samfund som helhed.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers: