Tanker på BloggenNyhedsbrev

Klik her for at gå tilbage til Cases.

Powervase

Virksomhed

Designvirksomheden Power Vase udvikler design-løsninger fra deres base i Malmö. Virksomhedens seneste bestseller er Grab’n Go Vase, der indtil videre primært sælges i Europa gennem forretningspartneren Eurofloristen.

Grab´n Go-vasen er et unikt koncept inden for blomstergaver: Når blomsterkunden køber buketten i butikken foldes vasen i vandafvisende pap, hvorefter den fyldes med vand og blomsterbuket. Et satinbånd fuldender den elegante kartonvase, der gør at skårne blomster holder sig friske i vasen i mindst 3 uger fra købsdatoen: Elegant convenience, der forlænger levetiden på afsenderens (floristens) brandlogo, der (kan) påføres vasen.

Power Vases chefdesigner, Malene Vetlejord, henvendte sig i sommer og bad mig udvikle tekstkonceptet til produkt-sitet, der er omdrejningspunkt salgsmaterialet henvendt til det internationale marked af blomstergrossister.

Opgave

Designvirksomheden Powervase ønskede at “genbruge” en række produktfotos i en stop motion-video til Youtube med indlejring på hjemmesiden dedikeret deres bestseller The Grab’n Go Vase. Derudover ønskede Powervase en engelsksproget tekst, der henvendte sig til målgruppen af internationale florister og blomstergrossister. Teksten kan ses i sin helhed på www.powervase.com

Løsning

Jeg redigerede billederne sammen til en lille video, valgte underlægningsmusik og distribuerede på sociale medier.

Udbytte

Powervase har mulighed for at sende video-Youtube-linket med sine direct mails (samt placere linket i medarbejdernes mailsignatur) og kan dermed formidle produktets kvaliteter overfor potentielle kunder. Videoen ligger permanent på Youtube og skaber indgående links til hjemmesiden, hvilket søgeoptimerer websitet (Googles indekseringsrobotter bifalder indgående links, særligt indgående links fra Youtube videokanalen som ejes af …. Google!).

Mine opgaver

Videoredigering af stop motion-video, distribution på sociale medier samt engelsk tekst-koncept til website og øvrigt skriftligt salgsmateriale.

Målgruppe(r)

Internationale blomsterkæder og grossister.

Video