From the BlogNyhedsbrev

Klik her for at gå tilbage til Cases.

BASF

Virksomhed

BASF – The Chemical Company – er med 120.000 medarbejdere en af verdens største koncerner og er i Danmark markedsledende på salg af planteværn til konventionelle planteavlere.

BASF har siden starten af 2013 satset på videoformidling med “håndholdte” video-reportager optaget direkte i marken. Til kamera giver BASF’s landbrugskonsulenter tips og tricks til korrekt og rettidig planteværnsbeskyttelse. BASF kommer samtidig “tættere på” målgruppen (kunderne) og distribuerer omkostningsminimalt store mængder viden til en bred skare af danske landmænd BASF brander sig dermed som proaktiv knowledge provider.

Content marketing: Jeg optager og redigerer en stor del af de (ugentlige) videorapporteringer med tips og tricks optaget direkte i marken med BASFs konsulent Thomas Ory Nielsen.

Opgave

BASF og KWS har i samarbejde med en række interessenter i dansk landbrug afholdt Vendsysselsmesterskaber i dyrkning af rug. Ved høsten af VM ønskede BASF via en videoreportage, at dokumentere, at alt gik rigtigt til under høst og indvejning af konkurrenceresultaterne.

Løsning

Videoen blev distribueret på BASFs danske subdomæne agro.basf.dk. Jeg skrev nyhedsbrevet, der udgik til interessenterne med konklusioner og læring fra forsøget. Derudover skrev jeg pressemeddelelsen, som blev sendt til et udvalgt fagblad. Begge dele med link til videoen optaget på høstdagen.

Udbytte

Video og artikel fik stor opmærksomhed og bidrog til øget trafik på www.agro.basf.dk, der er stedet hvor danske landmænd orienterer sig i forbindelse med information og køb af planteværn.

Mine opgaver

Videomanuskript, optagelse, redigering samt forfatning af artikel og nyhedsbrev til interessentgruppen.

Video

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers: