From the BlogNyhedsbrev

9 tricks til E-mail markedsføring fra Christina Klitsgaard

Elektroniske nyhedsbreve er en af de mest omkostningseffektive måder, du kan markedsføre dig direkte til din målgruppe. Særligt interessant, hvis du ikke har 50-60 millioner til tv-reklamer, glittede tryksager eller dyre helsideannoncer i dagbladende.

Lille omkostning i forhold til ROI

Omkostningen til E-mail Marketing er meget lille set i forhold til effekten. Målgruppen har aktivt sagt ja til modtagelsen, og du råder altid over publikums mailadresse og navn, næste gang du har et vigtigt budskab eller tilbud. I 2012 blev der i Danmark solgt for 7 milliarder kroner via e-mails, hvilket svarer til 300 % af omsætningen i en kædebutik som Irma. Det slår de fleste alle andre markedsføringskanaler, når vi taler return of investment. Samtidig er der flere og flere danskere, der siger nej til trykte reklamer. Folk vil passe på miljøet, men stadig gerne have tilbudende.

Dårlig kvalitet giver kundeflugt til internationale virksomheder

Alt for få danske virksomheder får ifølge en ny rapport fra det digitale kommunikationskonsulentbureau Dwarf for lidt udbytte af tendensen til, at kunderne fravælger tryksagerne til fordel for tilbudet om miljørigtigt og elektronisk. Enten benytter de ikke mailmediet, eller også griber de ikke mediet rigtigt an. Mens de Facebookstrategiske overvejelser når helt op på bestyrelsesgangene er E-mailnyhedsbrevet blevet et job for sekretæren eller studentermedhjælpen. Resultatet er kedelige emnelinjer, haltende brødtekst, eller manglende målretning af indhold og tilbud, hvilket får publikum til hurtigt at framelde igen.

Ifølge Dwarf løber de udenlandske virksomheder med kunderne. Vi afmelder danske nyhedsbreve, men tilmelder vi os de udenlandske, angiveligt på grund af en generel kvalitetsforskel. Til eksempel lagde danskerne i 2012 knap ti en halv milloner kroner (hver 5. krone) i udenlandske virksomheder og webshops. Og konsulentvirksomheden forventer, at den tendens bliver katastrofal for danske virksomheder i 2013.

Det var hermed argumentationen for at overveje en professionel E-mail marketingsstrategi.

Men, hvordan laver man E-mails, der både bliver åbnet, læst og som skaber den ønskede handling hos publikum?

Cristina Klitsgaard, der kalder sig “solo-selvstændig”, har begået et velskrevet værk om E-mail markedsføring:

9 tricks til E-mail Marketing

 

  • Gråkjær
  • Royal Greenland
  • Sydbank
  • Bosch
  • Region Nordjylland
Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers:

%d bloggers like this: