Tanker på BloggenNyhedsbrev

Hvad er E-mail markedsføringsekspert, Christina Klitsgaards 9 bedste tips til E-mail markedsføring? Få dem her!

Elektroniske nyhedsbreve er en af de mest omkostningseffektive måder, du kan markedsføre dig direkte til din målgruppe. Særligt interessant, hvis du ikke har 50-60 millioner til tv-reklamer, glittede tryksager eller dyre helsideannoncer i dagbladende.

Lille omkostning i forhold til ROI

Omkostningen til E-mail Marketing er meget lille set i forhold til effekten. Målgruppen har aktivt sagt ja til modtagelsen, og du råder altid over publikums mailadresse og navn, næste gang du har et vigtigt budskab eller tilbud E-mail markedsføring slår de fleste alle andre markedsføringskanaler, når vi taler return of investment. Samtidig er der flere og flere danskere, der siger nej til trykte reklamer. Folk vil passe på miljøet, men stadig gerne have tilbudende.

Mens de Facebookstrategiske overvejelser når helt op på bestyrelsesgangene er E-mailnyhedsbrevet blevet et job for sekretæren eller studentermedhjælpen. Resultatet er kedelige emnelinjer, haltende brødtekst, eller manglende målretning af indhold og tilbud, hvilket får publikum til hurtigt at framelde igen.

Men, hvordan laver man E-mails, der både bliver åbnet, læst og som skaber den ønskede handling hos publikum?

Cristina Klitsgaard, der kalder sig “solo-selvstændig”, har begået et fint lille værk om E-mail markedsføring, som hun venligt har givet mig tilladelse til at dele:

9 tricks til E-mail Marketing

 

  • Sydbank
  • Royal Greenland
  • Region Nordjylland
  • Gråkjær
  • Bosch